24.7.2013

sitä ja tätä.

Satunnaisia asioita parista viime päivästä:

Mun on tarkoitus pienentää lankavarastoa radikaalisti. Sen sijaan ostin Prismasta alennuslankoja muovikassillisen (1,3kg, 17 kerää). En tiedä, mihin ne laittaisin, kun kaikki lankajemmat on täynnä, enkä haluis  ottaa mitään uutta. Mies totesi, että vauvan sängyn alle mahtuis säilöön :)

Tapasin sattumalta eilen pikaisesti mun yläasteaikaisen matikanopen. Oli ihan hauska hetki jutella viidentoista vuoden jälkeen. 

Isosisko aikoo kahden vuoden päästä koulun alkaessa pyöräillä kouluun. Sitä ennen hän ostaa hamsterin, elävän tai jonkun muun, koska koululaisen pyörässä (joka on meillä jo tallissa odottelemassa) on hamsterin kuljetukseen sopiva kori.

Mun vanhemmat pistäytyi tänään tuomassa meille peräkärryllisen puita ja jalkapallomaalin (pienen, jonka mun ukki teki parikymmentä vuotta sitten mun pikkuveljelle). Pipanainen kysyi, kuullessaan niiden tulevan peräkärryn kanssa, että onko mummo siinä peräkärryssä? Hah, olis ollu vähän kylmä ja kuoppainen kyyti :)

Ollaan Miehen kanssa hyvä pari, Miehellä on (edelleen) vasen nilkka hajalla, mulla oikea ranne. Tämähän ei tokikaan estä Miestä tekemästä puuhommia, mutta estää tietynlaisten kotitöiden teon. Samoin mulla ranne antaa myöten kirjoittaa ja neuloa, mutta lapsen nostaminen pyllypesulle on liikaa. 

Poikanen, mun pieni hassukka, rakastaa painia tyynyn kanssa. Se vetää tyynyä naamalleen, tönii pois, murisee ja hihkuu. 

Isosisko oli tänään reipas ja auttavainen. Reipas pyörälenkillä, kun puoliksi pakotin sen pyöräilemään saman lenkin, millä se on kerran kaatunut. Itkun kanssa mentiin (ja mä pidin siitä kiinni koko ajan, ettei se vaan kaadu uudestaan), mutta jälkikäteen olo oli kuin voittajalla, "äiti, mä en kaatunut siinä ollenkaan!". Auttavainen mm. pyykin lajittelussa. 

Yhteistä lomaa on jäljellä enää pari päivää. Vähiin käy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti