7.8.2013

Sekalaisia asioita.

Pipanainen leikki isiä. Se pötkötteli sohvalla aikansa ja tuli sitten mun luo pyytämään, että hieroisin sen selkää, kun se on leikannut niin kauan ruohoa. Selkähieronnan jälkeen meni laittamaa ruoaksi grillimakkaraa. :)

(sivuhuomautus: ei Mies varsinaisesti mikään sohvaperuna ole, mut nyt kun on ollu se jalka kipeänä, niin on kyllä maannut)

* * * 

Tyttöjen kesäloma loppui. Maanantaina mentiin taas päiväkotiin suurella innolla. Vähän molempia jännittikin, kun ryhmissä oli jonkin verran lapset vaihtuneet. Pipanaisen ryhmästä oli Pipanaisen kaikki kolme parasta kaveria lähteneet (kaksi isompien ryhmään, yhdestä en tiiä), mikä oli kyllä surku. Mut Pipanainen on niin sosiaalisesti taitava ja rohkea, että se saa varmasti uusia kavereita. Vähän mietityttää, kun se tuntui olevan nyt ryhmän isoin ja taitavin, et onko sillä nyt sellaista seuraa, jonka kanssa osuis leikit yksiin jne, mutta toisaalta, ehkä on kiva olla päiväkodissa isoin ja taitavin, kun kotona on pikkusisko.

Isosisko odottaa kovasti, että pääsee päiväkodissa tekemään 5-vuotiaiden tehtäviä. Tällä viikolla siellä on vielä niin vähän lapsia, että eivät ole kauheasti mitään erityistä tehneet. Isosiskon ryhmäänkin on tullut lisää porukkaa, toivon tosi kovasti, että Isosisko sais kavereita!

* * * 

Poikasella oli tänään puolivuotisneuvola. Hyvin on kasvanut ja kaikki muutenkin kunnossa. Jäin miettimään, että miksiköhän neuvolakorttiin aina kirjoitetaan "suloinen poika" tai "reipas tyttö" tai "iloinen poika" tms. Ihan kivahan se on, mutta tavallaan tarpeetonta. Kerran yksi lastenlääkäri sanoi, että "tähän kai nyt kuuluis kirjoittaa, että suloinen lapsi, mutta kyllähän sä sen tiedät itsekin, niin mä nyt kirjoitan vaan, että kaikki ok". Se oli kyllä aika hassua, mutta ihan totta kyllä.

5 kommenttia:

  1. Samaa olen mietiny neuvolakorteissa. Onkohan koskaan neuvolan tätillä ollu niin huono päivä, että olis korttiin kirjoittanu "kauhia penikka".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai et "ruma lapsi, muuten ok".

      Saattais saada vähän asiakaspalautetta sellaisesta :)

      Mun mummolle oli neuvolassa sanottu mun isästä, että "seisoo kuin tikku paskassa" ja mummo oli siitä kommentista verisesti loukkaantunut vielä vuosikymmeniä myöhemmin.

      Poista
  2. Apua! Mä nauroin kyllä ääneen tuolle mitä sun mummille oli sanottu, mutta aika karu :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon miettinyt tätä samaa. Myö kun on ravattu lasten kanssa kasvukontrolleissa ahkerasti, oon pohtinyt, että oliskohan tarkoitus jättää äidille hyvä mieli aloittamalla kohteliaisuudella vauvan suloisuudesta, ja sitten se mutta: "painoa ei kerry tarpeeksi pituuskasvuun nähden" tahi "pituuskasvu on liian verkkaista käyrien mukaan". Tosin, tuota ajatellen toimisi ehkä paremmin, jos kohteliaisuus olisi tekstin lopussa viimeisenä. Vai onkohan taustalla ajatus, ettei vanhemmat jaksaisi lukea kuin sen ensimmäisen lauseen? Tiedä niistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan tuo ihan kiva tapa, mutta jos oikein miettii, niin vähän hassua. Kun ei se vauvan persoonallisuus tms ole arvioitavana, ihan riittäisi kirjata ylös terveyteen ja kehitykseen liittyvät tiedot.

      Mut siis ei suloisuuskehut mua haittaa, tuli nyt vaan mieleen :)

      Poista