29.5.2013

Vali vali

Sain jokunen aika sitten Espritiltä mainoksen, jossa lupailtiin näin: "jos ostostesi yhteissumma saavuttaa 50€, annetaan kaikista tuotteista 10€ hinnanalennus."

Olenko mä ainut ihminen maailmassa, jonka mielestä tuo tarkoittaa sitä, että sen alennuksen saa jokaisesta tuotteesta erikseen?

Kyllähän sen nyt arvaa, ettei asia tietenkään näin ole, vaan alennuksen saa tilauksen kokonaissummasta. Mutta ärsyttää, että lupaillaan noin leväperäisesti kaikenlaista. Mainosten ei pitäisi olla tulkinnanvaraisia!

Sivuhuomautus: jos mainoksessa luvataan, että tarjous on voimassa x päivään saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää, niin tarkoittaako se a) x päivään saakka, jos tavara sattuu siihen saakka riittämään vai b) x päivään saakka ja pidempäänkin, jos tavara sattuu riittämään? Kauhean tulkinnanvaraista tuokin!

Mä tykkään Espritin vaatteista, mutta en mielellään tilaa niitä netistä. Kerran palautin yhden mekon, joka ei jostain syystä mennyt perille tms, koska en koskaan saanut rahojani siitä takaisin (oli onneksi alennusmekko ja hinta alle kolmenkympin). Laitoin tietysti asiakaspalautetta Espritille, mutta eipä sieltä kukaan koskaan vaivautunut vastaamaan mitään. Ymmärrän, että tavaraa voi hävitä matkalla tai vaikka unohtua kirjata palautetuksi, mutta on kyllä äärimmäisen huonoa asiakaspalvelua, ettei asiakkaalle viitsitä vastata mitään.

Joten sen sijaan, että nillittäisin ärsyttävästi muotoillusta mainostekstistä suoraan Espritille, valitan siitä täällä, koska ei ne siellä Espritillä ole asiakkaasta kiinnostuneita kumminkaan.

2 kommenttia:

  1. Oh no! Mua odottaa postissa Espritin paketti josta pitää 100% yksi asia palauttaa, ja nyt alkoi pelottaa.

    (Ja kyllä, mä tulkitsen tuon tarjouksen just tasan noin niin kuin säkin!).

    VastaaPoista
  2. No eiköhän toi mun tapaus ollut poikkeus, toivotaan, että sun palautus pääsee perille asti :)

    VastaaPoista