12.1.2015

Pipanaiselta.

Kävin keskustelua Isosiskon kanssa.
Isosisko: "Kun mä en ole yhtään sellainen mekkotyttö..."
Minä: "Ei sun tarvitsekaan olla. Mutta se pitää osata, että kun lähdetään juhliin, niin silloin pukeudutaan juhlavasti. Se on kohteliasta juhlan järjestäjää ja muita vieraita kohtaan."
Isosisko: "Ja mulla on myös monta väriä, mistä mä tykkään. Mä en ole aina silleen, että pinkkiä, pinkkiä, pinkkiä..."
Pipanainen (tulee juosten viereisestä huoneesta): "Mitä pinkkiä? Mullekin pinkkiä!!"

Pipanainen: "Katsos äiti, minä piirsin tähän tällaisen muniaisen."
Minä: "Ahaa. Mikäs se muniainen oikeastaan on?"
P: "Se on sellainen pallero."
M: "Niin, mutta mitä se tekee?"
P: "Se on ihmisen sydämessä. Ja se tekee masun tosi kipeäksi."
M: "Ahaa. Mistä se on sinne sydämeen tullut?"
P: "No tietysti, kun ihminen syö ruohoa, niin siitä tulee muniainen sydämeen."
M: "No niin tietysti. Mitäs sitten, saako sitä millään pois?"
P: "Saa toki. Se on ihan helppoa. Muniaisen voi sylkäistä pois, katsos, minä näytän!"

"Äiti, kun sinä ja isi menitte kihloihin, niin saitko sinä vaan sen kihlasormuksen?"
"No juu, niin siinä kävi."
"Mutta minullapa on tämä minun hieno kihlasormus*, ja minun hieno kihlakaulakoru** ja minun hieno kihlakruunu***!!!"
No kyllä äiti on kade.

* barbin kylkiäisenä tullut muovisormus, jossa on järjettömän kokoinen muovinen violetti sydän.
** solmuinen satiininauha
*** pahvinen barbikuvioinen synttäritiara

2 kommenttia:

  1. Voi hyvänen aika! Tämä oli yli Krista Kososen - kaikilla hyvillä tavoillaan :)

    -Kaislakerttu

    VastaaPoista