2.6.2015

Oi ihana kirjahylly.

Mies kävi viikonloppuna kotona. Lauantain vastaisena yönä tuli ja maanantain vastaisena yönä lähti. Ehti olla kotona vähän yli 50 tuntia. 

Mulle käy aina Miehen pidempien poissaolojen jälkeen niin, että se ärsyttää mua ihan kauheasti kotiin palattuaan. Vaikka sitä on kaivannut ja ikävöinyt, niin jotenkin saan parissa viikossa meidän arjen luistamaan niin, että kun Mies tulee kotiin ja sotkee rutiinit (siis tyyliin jättämällä kengät keskelle lattiaa tai hoitamalla lasten aamuhommat ihan väärin tai ihan vaan olemalla läsnä), niin mua ärsyttää ihan tosi paljon. Nyt kun tiedän, että mulle käy aina niin, niin osaan jo hillitä itseni. Mieskin on usein niin väsynyt reissujensa jälkeen, että ei ole ihan parhaalla tuulella.

Niin kävi nytkin. Oltiin molemmat kiukkuisia ja kireitä (toisillemme). Vasta sunnuntai-iltapäivänä alkoi tuntua, että tuon kanssa voi ihan mielellään asua saman katon alla jatkossakin. Ja sittenhän se jo lähtikin taas reissuun... 

Viikonloppu meni mun osalta siivous- ja sisustuspuuhissa. Kuten jo aiemmin mainitsinkin, otin työn alle kirjahyllyjensiirtämisprojektin. Lauantai tosin meni pitkälle iltapäivään yo-juhlareissulla lasten kanssa, mutta iltapäivällä sitten siirrettiin Miehen kanssa piano, kaappi, sohva ja kolme kirjahyllyä. Koko illan järkkäilin olkkarin puolelle siirrettyjä kirjahyllyjä ja sainkin ne aika hyvään järjestykseen (koko illan siksi, että Mies meni lasten kanssa nukkumaan aikaisin). 

Sunnuntaina en sitten paljon muuta tehnytkään. Imuroin kahden muun kirjahyllyn kirjat, pesin hyllyt ja järjestin kamppeita hyllyihin ja kaappiin jne. Mutta sain valmiiksi kaiken, mitä aioinkin ja tykkään lopputuloksesta ihan tosi paljon! Mä en ole kovin ahkera sisustaja, mutta aina välillä on kiva vaihtaa järjestystä.

Miten iloiseksi sitä ihminen voikaan tulla siististä ja järjestyksessä olevasta kirjahyllystä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti