27.12.2013

Juhlan jälkeen paluu arkeen.

Joulukiukku meni ohi. Eilen oli kiva päivä, Miehen vanhemmat kävi kylässä, joten lapsilla oli tekemistä, ja ehdin tehdä omia juttujakin. 

Tänäänkään ei ole kiukuttanut, vaikka syitä olisi ehkä ollutkin:
  • Meidän piti mennä katsomaan Eemeli. Poikaselle oli lapsenvahti ja minä ja Mies oltais viety tytöt elokuviin ekaa kertaa elämässään. Kuinka ollakaan, pari tuntia ennen h-hetkeä Isosiskolle nousi kuume. Eipähän sitten menty minnekään. Pipanainen ja Poikanenkin ovat nuhaisia, surkeita ja kärttyisiä.
  • Oon ihan hullun väsynyt, koska valvoin viime yönä kahteen saakka, kun oli maha kipeänä. Aamulla mä nousin lasten kanssa ja Mies jatkoi unia. Mies jotenkin ehti nukkua päikkäritkin. 
  • Koti on taas ihan käsittämättömässä kaaoksessa.
  • Kun suunnilleen koko muu maailma shoppailee alennusmyynneissä, niin mitkä oli mun tän päivän aleostokset? Prismasta kävin hakemassa alennettua jauhelihaa ja kanaa. Ei rahaa eikä tilaisuutta sen ihmeempiin aleostoksiin.
Mutta toisaalta, 
  • mennään katsomaan se Eemeli mummolareissulla muutaman päivän päästä (jos ollaan terveenä). Enkä onneksi ollut ostanut lippuja etukäteen :) 
  • oon saanut nukkua aika monena päivänä (eli en ollu mikään sankari, kun tänään annoin lopultakin Miehelle nukkumavuoron), ja Miehen, Isosiskon ja Poikasen nukkuessa päikkäreitä ja Pipanaisen leikkiessä barbien kylpylää mä ehdin käydä läpi lasten vaatteita; ottaa pois pieniä ja etsiä tilalle paremman kokoisia. Se on kivaa.
  • Kun taloudessa joku sairastaa, koti saa olla luvan kanssa kaaoksessa, eikä ole niin justiinsa, mitä syödään ja paljonko katsotaan telkkaria (paljon).
  • Tulin ihan oikeasti hyvälle mielelle, kun ostin pakastimeen halpaa ruokaa :) Ja en oo niin rahaton, ettenkö saattais käydä lapsille (Poikaselle varsinkin) jotain alennusmyynneistä etsimässä, kunhan alet pääsee -70% -vaiheeseen... Ja kyllä mä oikeasti ostin tänäänkin Poikaselle yöpuvun (alesta, halvalla ja totiseen tarpeeseen).
Näin meillä tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti