Aloitin tämän blogin melkein 6 vuotta sitten, 11.8.2005. Samaisena päivänä tätä vuotta laitan tän salasanan taakse. Päädyin siis lopulta siihen, että aloitan uuden julkisen blogin (ilmoittelen sen osoitteen sit, kunhan saan sen kunnolla pystyyn...) ja laitan tämän salasanan taakse. 

Mutta sitten muita asioita. Oltiin tosiaan pari viikkoa sitten Muumimaailmassa mun siskon perheen kanssa. Isosisko oli suurena muumien ystävänä kovasti odottanut reissua, ja suunnitteli kaikenlaista, miten hän sitten Muumimaailmassa leikkii muumien kanssa ja halaa ja kaikkea. No, ihan halaamaan Isosisko ei uskaltanut, mutta kävi kuitenkin vähän taputtelemassa Muumipeikkoa. Ensin muumit kyllä vähän pelotti Isosiskoa, kun ne olikin niin isoja! Isosisko oli varmaan odottanut jotain itsensä kokoisia muumeja... Mutta kivaa oli, kaikenlaista mukavaa puuhaa lapsille ja säätkin suosi (uimaranta oli kova juttu!) Muumimaailma oli kyllä tosi kiva paikka tän ikäisten lasten kanssa!

Hotellin kanssa kävi vähän huonompi mäihä. Oltiin varattu huoneisto Naantalin perhehotellista sillä ajatuksella, et on helppo ite laittaa lapsille aamu- ja iltapalat ja kun lapset käy illalla kuitenkin aika aikaisin nukkumaan, niin me aikuiset voidaan sit vaikka pelailla lautapelejä tms. Meille ei sitten kuitenkaan ollut Perhehotellissa tilaa, ja meidät siirrettiin Naantalin kylpylään. Saatiin lopulta (vähän piti mun siskon kyllä tivata) aamiaiset ilmaiseksi (oltiin tietysti ostettu ruokaa vaikka kuinka jo valmiiksi...), mut kyllä silti harmitti, kun oltiin kahdessa erillisessä hotellihuoneessa, eikä tietenkään voitu jättää lapsia sinne yksikseen nukkumaan. Hotellilla ne kommentoi, et meillähän kävi tuuri, mut oltiin kyllä vahvasti eri mieltä, kun se Perhehotelli olis sopinut huomattavasti paremmin meidän tarpeisiin, vaikka nyt sitten päästiinkin halvemmasta kalliimpaan. No, kohtalaisen hyvä mieli jäi silti, kiitos hotellin leikkihuoneen ja niiden ilmaisten aamiaisten. Kaikkiaan oli ihan kiva reissu.

Viime lauantaina mä olin (Pipanainen matkassani) Sysmässä yhden ystävän luona, vieteltiin siellä tyttöjen päivää vanhojen ystävien kera (muutamalla pikkuvauvalla vahvistettuna). Oli niiiin hyvä päivä, ettei oo tosikaan! Maailman ihanimpia ihmisiä on mulla ystävinä. Harmittaa, kun asutaan niin kaukana toisistamme, ettei voida tavata yhtä usein kuin aiemmin. Lauantai-iltana käytiin vielä vähän keräämässä mustikoita (minä, Mies ja sen isä) ja Mies keräs vielä lisää sunnuntaina. Kaikkiaan 20 litraa saatiin mustikoita pakastimeen, niistä kyllä varmaan annetaan jo vähän poiskin. Olinkin jo huolissani, kun olin viimeiset toissavuotiset mustikat käyttäny (viime vuonna ei saatu ollenkaan), ja mietin, et mistä teen ens talvena mustikka-valkosuklaapiirakkaa ja muita mustikkaherkkuja... Nyt voin olla siinäkin suhteessa rauhallisella mielellä!

Ja sitten Miehen porukoilta suuntasin lasten kanssa Mikkeliin mun vanhemmille. Käytiin päiväseltään mun isän ja sedän yhteismökillä, jossa on nykyään mökkikin (siellä oli muutaman kymmenen vuotta vaan pikkuruinen sauna ja aitta, kun mökki oli palanut). Olin käyny siellä viimeksi 8 vuotta sitten, ja en ois kyllä tunnistanut samaksi paikaksi! 

Nyt ollaan taas kotosalla ja odotellaan viikonloppua, jolloin on tulossa kivoja vieraita pelaamaan lautapelejä :)