12.8.2016

Syntymäpäivä

Meillä oli eka koulupäivä eilen ja samalle päivälle osui mun synttärit. Kun nyt osui ekaan koulupäivään synttärit, niin leivoin töihin minttusuklaakääretorttua. En kaipaa mitään ihmeempiä juhlistamisia, mutta lapset on siinä iässä, että ne haluaa juhlia äidin synttäreitä :)

Niinpä mäkin sain Pipanaiselta ihanan itse askarrellun lahjan ja maailman suloisimman kortin. Pipanainen (5v) oli vähän huolissaan, että onko hän vahingossa kirjoittanut jotain väärin, kun ei pyytänyt keneltäkään apua kirjoittamisessa. Kyllä äiti ymmärsi <3


Isosisko oli taas yllätyksenä leiponut, tällä kertaa isin avustuksella syntyi tuplasuklaa-juustokakku. Tolkuttoman hyväähän se oli, ja tolkuttoman makeaa. Mieskin tavoistaan poiketen (ehkä lasten innostamana?) panosti päivään laittamalla mulle viiden ruokalajin iltapalan :D Herkkua oli. Se myös lupasi ostaa mulle mun 7 vuotta kinuamat omenapuut (toki voisin ostaa ne itsekin, mutta kun se istutus jää kuitenkin Miehen harteille, niin siksi en ole halunnut niitä ostaa kun Mies on ollut sitä vastaan). Äiti soitteli onnitteluja ja mun mummo tietysti myös. Mummon synttäripuhelu menee aina samaa rataa: onko mulla vai mun siskolla synttärit (meidän syntymäpäivissä on 10 päivän ero), kuinkas paljon mä nyt täytänkään (33. Onpas paljon, sanoi 87-vuotias mummo), mitä kuuluu ja onnea ja siunausta. 

Eka koulupäivä meni ihan mukavasti. Mä aloin neljän oman luokan kanssa vietetyn tunnin jälkeen jo odottaa seuraavaa lomaa, mutta toisaalta tiedän, että kunhan kunnolla vauhtiin päästään, niin tykkään kyllä työstä. Isosisko aloitti tokaluokan ja oli hiukan närkästynyt, kun ekana päivänä tuli läksyä. Sillä pysyi opettaja samana ja luokaltakin oli vaan yksi lähtenyt pois ja yksi tullut lisää. 

Pipanaisella alkoi eskari. Meillähän eskari on ala-asteella, eli vähän koulumaisempaa kuin päiväkodissa. Pipanaista jännitti ihan tolkuttoman paljon etukäteen, mutta kiva päivä oli ollut. Se pääsi samaan ryhmään naapurin tytön kanssa, mikä oli kyllä tosi kiva juttu. Ope on sama kuin Isosiskolla aikanaan, sekin on kiva. Pipanainen itse oli sitä mieltä, että eskarissa on kyllä kivaa, mutta koko ajan siellä rampataan jonossa sisään ja ulos. Näinhän se on, nuo kun joutuvat ulkokautta kulkemaan mm. ruokalaan. 

Tästä se arki ja uusi ikävuosi taas alkaa. Ihan hyvillä mielin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti