21.7.2016

Lukuvinkkejä

Huomasin, että luonnoksiin oli jäänyt roikkumaan kevään lukemiset. Touko-kesäkuussa en lukenutkaan yhtään ainutta kirjaa. Se ehkä kertoo paljon omasta olotilasta... Nyt heinäkuussa on alkanut lukeminen taas maistua, mutta siitä lisää myöhemmin.

Tässä nyt kuitenkin maalis-huhtikuussa luettuja kirjoja:

Malala Yousafzai: Minä olen Malala
Nobelin rauhanpalkinnonkin saaneen pakistanilaistytön kertomus. Kannattaa ehdottomasti lukea! 
Anna Pihlajaniemi: Adoptiomatka
Adoptiopäiväkirja, jollaisia olen lukenut jokusen aiemminkin. Musta tää oli suoraan sanottuna vähän tylsä. Olettaisin, että kiinnostaa niitä, joille adoptio on läheinen asia. 
Jukka Sariola: Ystäväni Seija -kutsumuksena Afganistan
Ihan kiinnostava(hko) kirja Afganistanissa pari vuotta sitten ammutun Seija Järvenpään elämästä. Kirjoitettu tietysti Seijan ystävän Jukka Sariolan näkökulmasta, eli paljon sitä yhteisen ystävyyden läpikäyntiä. Mutta kyllä mä tämänkin suosittelisin lukemaan, ihan vaikka et olisi edes kristinuskosta erityisen kiinnostunut.
Andrew Nicoll: Rouva Agathen rakkaus
Huono. Niin huono. Ja niin kuin tätä oli jossain ylistetty. Puoliväliin asti kirja oli musta hyvä, sitten juoni muuttui kummalliseksi ja taso laski ja laski ja lopulta olin vaan pettynyt, että luin kirjan loppuun asti.
Jojo Moyes: Jos olisit tässä
Itsenäinen jatko-osa edelliselle Kerro minulle jotain hyvää -kirjalle. Ihan viihdyttävä hömppäkirja. 
Cecelia Ahern: Valintojen vuosi
Vähän erilaista Ahernia taas vaihteeksi. Tällä kertaa ei oltu "satumaailmassa", vaan ihan vakavienkin kysymysten äärellä ja vakavahkolla mielellä. Kevyesti kuitenki kirjoitettu, hömppäkirjasta meni tämäkin.
Graeme Simsion: Vauvatesti
Ei yltänyt Vaimotestin tasolle, mutta hyvä tämäkin oli. Lukekaa joskus, kun kaipaatte melko absurdia ja kevyttä luettavaa. 
Kate Morton: Kaukaiset hetket
Pitkä, viihdyttävä tarina naisesta, joka puolivahingossa alkaa selvitellä vanhaa salaisuutta. Ei hullumpi ollenkaan. Loppuratkaisu ei ollut ollenkaan niin päivänselvä kuin edellisessä mun lukemassa Mortonissa (Hylätty puutarha). Tarina piti mukavasti otteessaan. 
ps. Jos kaipaat lisää lukuvinkkejä, niin kirjat-tagilla löytyy aiemmat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti