22.5.2013

Kihlajaispäivä

Minä kihlaan sinut, otan omakseni ainiaaksi,
minä liitän sinut itseeni
vanhurskauden ja oikeuden sitein,
rakkaudella ja hyvyydellä.
(Hoos. 2:21)

Päivälleen kymmenen vuotta sitten, 22.5.2003, mentiin Miehen kanssa kihloihin. 

Kyllä siitä on kymmenen vuotta, mä olin 19-vuotias ja Mies 20. Kauhean aikuisia oltiin, vaikka nyt tuntuu, että ihan keskenkasvuisia vielä. Yhteistä tulevaisuutta oltiin suunniteltu jo jonkin aikaa, mutta mä en halunnut mennä kihloihin, ennen kuin pystyttiin päättämään hääpäivä, ja se taas riippui Miehen työ- ja mun opiskelukuvioista. Mies oli mua jo muutamaan otteeseen kosinutkin, mutta vastaus oli aina ollut "ei vielä". Mutta sitten, kun selvisi, että voidaan samalle paikkakunnalle asettua (tai mä tietty muutin Miehen luo vasta häiden jälkeen), niin se oli menoa.

Melkein muistan kuin eilisen.

(toi Raamatunkohta on kaiverrettuna meidän kihlasormuksiin.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti